BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday 11 August 2011


Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke dunia...

Dia bertanya kepada Tuhan : " Para malaikat disini mengatakan bahawa
besok Engkau akan mengirimkan saya kedunia, tetapi bagaimana cara
saya hidup disana; saya begitu kecil dan lemah ?"
...
Dan Tuhan menjawab: "Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Ia akan
menjaga dan mengasihimu ."

Bayi bertanya lagi: "Tetapi disini; didalam syurga ini, apa yang saya
lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa...Inikan sudah cukup
bagi saya untuk berbahagia."

"Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan
kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia"

"Dan bagaimana bisa saya mengerti disaat orang-orang berbicara kepada
saya jika saya tidak mengerti bahasa mereka ?"

"Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah
yang pernah kamu dengar; dan dengan penuh kesabaran dan perhatian.. Dia
akan mengajar kepadamu cara berbicara."

"Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadaMu ?"

"Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa"

"Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan
melindungi saya ?

"Malaikatmu akan melindungimu; walaupun hal tersebut mungkin akan
mengancam jiwanya"

"Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak melihatMu lagi"

"Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku, dan akan
mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKu; walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa disisimu"

Disaat itu, Syurga begitu tenang dan heningnya sehingga suara dari

Bumi dapat terdengar, dan sang bayi bertanya perlahan

"Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Kamu memberitahuku
nama malaikat tersebut ?"

"Kamu akan memanggil malaikatmu itu: "IBU"

Ingatlah sentiasa kasih sayang dan hargai pengorbanan ibu. Berbakti,
berdoa dan cintailah dia sepanjang masa..... Dialah sesatunya harta
yang tiada gantinya dunia akhirat.
 p/s:s hairan cane orang bleh habiskan beratus-ratus ringgit beli hadiah harijadi pakwe/makwe dia tapi x sanggup belanjakn walaupun serendah RM10 untuk beli hadiah untuk ibu bapa dia?

0 comments: